استانی 10 اردیبهشت 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بعد از انتخابات کاندیداهای رقیب، رفیق یکدیگر شوند/ دولت نباید اجازه دهد ‌آمریکایی‌ها رفتارهای نادرستی با ملت ایران داشته باشند

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) با گذاشتن جان و مال خویش در راه اسلام با کفار و منافقان مقابله کرد، اظهار داشت: در سایه‌ی همین مقاومت‌ها پیامبر موجب بشارت دین توحید اسلام گردید، بعثت حضرت محمد(ص) ظلمت و تاریکی را از دنیا زدود و تحولی عظیم در تاریخ بشریت ایجاد کرد.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام جاهلیت را از بین برد و به آن پایان داد؛ ایشان برادری و اخوت را در جامعه ترویج دادند و اکنون عید مبعث بزرگ‌ترین عید مسلمانان است.

امام جمعه تبریز با اشاره به ثمرات انقلاب اسلامی ایران، ابراز کرد: مدیریت امام خمینی(ره) و مبارزه با طاغوت موجب احیاء اسلام ناب محمدی شد چراکه در زمان رژیم پهلوی انقلاب به سمت انزوا و انحراف کشیده می‌شد.

وی افزود: ما معتقدیم که با پیروزی اسلام مقدمه‌ی حکومت جهانی و اسلامی حضرت مهدی(عج) فراهم می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار افزایش وحدت مسلمانان شد و اذعان کرد: ما باید همواره همدلی خود را حفظ کنیم و بعد از انتخابات نیز کاندیداها و هوادارانشان رقابت را به رفاقت تبدیل کنند.

وی متذکر شد: جای بسی تاسف است که برخی از هیئت‌های مذهبی همزمان با ساعت نماز جمعه مراسم برگزار می‌کنند، نماز جماعت مرکز فریضه دینی و سیاسی می‌باشد و برای رسیدن به وحدت این هیئت‌های معدود باید در برنامه‌های خویش تجدید نظر کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اعلام اینکه بعضی از هیئت‌ها به تشیع لندنی و برخی دیگر به افراطیون وابسته‌اند، عنوان کرد: در چنین مواقعی معلوم می‌شود که چه کسی بصیرت دارد و چه کسی فاقد بصیرت است، هیئت‌ها باید با مرام حسینی حرکت کنند و از ویژگی‌های بارز سید الشهدا استکبارستیزی و ولایتمداری بود؛ کسانی که به کل یوم عاشورا معتقدند باید از حسین زمان حمایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز کارگر، بیان داشت: خرید محصولات خارجی با حمایت از کارگران و تولید داخلی منافات دارد، باید مسولین واحدهای تولیدی را فعال کنند و از واردات بی‌رویه نیز جلوگیری شود. افزایش صادرات و حمایت از تولید داخلی شاخصه‌ی اقتصاد مقاومتی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خیلی از اجناس داخلی باکیفیت‌تر از محصولات خارجی است، تاکید کرد: کارگران باید اجناس با کیفیت تولید نمایند و خلأها را پر کنند.

وی خواستار ترویج سیره شهید مطهری شد و گفت: ایشان فردی ولایت‌مدار و ارزشی بودند که توانستند خیلی از اشخاص را به سمت اسلام ناب محمدی سوق دهند،بیانات،قلم و استعداد ایشان بی‌نظیر بود و در علوم مختلف صاحب نظر بودند.

آیت الله شبستری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: با انتخاب مردم، تکلیف شرعی تکمیل می‌شود، هرچه میزان مشارکت در انتخابات بیشتر باشد نظام مستحکم‌تر، دشمنان مأیوس‌تر و مسئولین داخلی دلگرم‌تر می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر مردم با آگاهی بیشتری رأی دهند قطعا آبروی نظام نیز در آینده حفظ خواهد شد، امام خمینی(ره) فرمودند مجلس عصاره ملت است و باید با آگاهی و بصیرت به کاندیداها رأی داده شود، اگر نمایندگان ولایتمدار، متعهد و متخصص باشند مجلسی خدوم و قوی تشکیل می‌گردد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اکثر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری ولایتمدار هستند، اظهار کرد: باید مجلس شورای اسلامی نیز همچون خبرگان رهبری از نمایندگانی ولایتمدار تشکیل گردد، مردم آذربایجانی که به ولایتمداری شهره‌اند باید وکلایی انقلابی داشته باشند.

وی در ادامه اذعان داشت: بار دیگر خصومت آمریکایی‌ها با غارت ۲ میلیارد دلاری اموال ایران مبرهن گشت، این ملت از حق خود نمی‌گذرد و وزارت خارجه باید در قبال عمل آمریکایی‌ها موضع گیری جدی داشته باشد، دستگاه دیپلماسی نباید با روش‌های منفعلانه حرکت کند.

آیت الله شبستری در پایان تاکید کرد: ما از وزیر خارجه و دولت می خواهیم که اجازه ندهند، آمریکا با ملت ایران چنین رفتاری داشته باشد؛ اگر واکنش کوبنده نسبت به این مسئله نداشته باشیم، یقینا باید منتظر رفتارهای مشابه آمریکا باشیم.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *