تولیدی 30 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

امسال یک میلیون کارت ملی هوشمند در استان صادر می‌شود

آوای ورزقان: امسال یک میلیون کارت ملی هوشمند در استان صادر می‌شود

به گزارش آوای ورزقان، علی جعفری‌آذر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان ورزقان مهم‌ترین مأموریت امسال این اداره کل را صدور نزدیک به یک میلیون کارت ملی هوشمند در سطح استان عنوان کرد.

وی ضمن دعوت از عموم مردم برای تعویض شناسنامه‌ و دریافت کارت هوشمند ملی، اظهار داشت: کارت ملی‌های هوشمند علاوه بر ارائه خدمات چند منظوره، به عنوان شجره نامه افراد نیز می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: برای احراز هویت اشخاص نزدیک ۸۰ درصد از ادارات ازجمله بانک‌ها، دانشگاه‌ها و اداره نظام‌وظیفه به پایگاه داده‌های ثبت‌احوال دسترسی دارند.

 وی با اشاره به آمار ۱۱ درصدی افزایش طلاق و کاهش ۱.۹ درصدی ولادت در سطح استان نسبت به سال گذشته، گفت: اگر این روند در کل کشور هم ادامه داشته باشد در طی پنج سال آینده، کشوری با جمعیت پیر و مجرد خواهیم داشت و بایستی برای این معضل چاره‌ای اندیشید.

جعفری آذر با اشاره به اینکه در سه ماهه اول امسال ۲۲۸ ولادت، ۵۰ فوتی و ۱۷۳ مورد ازدواج در شهرستان ورزقان ثبت شده‌ است، افزود: خدمات ادارات ثبت احوال به صورت سراسری و یک روزه صورت می‌گیرد.

وی از راه‌اندازی اداره ثبت احوال بخش خاروانای شهرستان در صورت آماده بودن تجهیرات در این بخش خبر داد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *