تولیدی 16 اسفند 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آموزش یک اصل مهم در حفظ و نگهداری از منابع طبیعی است

به گزارش آوای ورزقان، حسن یحیوی در کارگروه منابع طبیعی شهرستان ورزقان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ و احیا منابع طبیعی، توسعه فکری و درک بالای انسان ها را در حفظ و نگهداری از منابع طبیعی و جنگلی بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی بر استفاده از دانش و فناوری های روز دنیا برای استخراج منابع معدنی و حفاظت از منابع طبیعی خاص شهرستان تاکید کرد و افزود: حفظ و احیا جنگل ها و مراتع باید در دستور کاری تمامی معادن کاران شهرستان و دهیاری‌ها قرار گیرد.

فرماندار شهرستان ورزقان با تاکید بر اهمیت آموزش در جلوگیری از تخریب و آتش سوزی جنگل ها و مراتع شهرستان، آموزش اهالی روستاهای جنگل نشین جهت مقابله با حوادث احتمالی را ضروری دانست و گفت: دهیاران باید نهایت همکاری را منابع طبیعی شهرستان در راستای حفاظت از مراتع داشته باشند.

امام جمعه نیز ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، گفت: در دین مبین اسلام به درختکاری و جنگل کاری بسیار سفارش شده است.

وی جنگل های ارسباران را ناب ترین جنگل های استان و کشور دانست که به جهت محدودیت امکانات و شرایط سخت دسترسی  در معرض تهدیدات قرار دارند.

حجت الاسلام مسعود مهدوی بر استفاده از روش های نوین که کمترین تخریبات را در بهره برداری از معادن شهرستان که در دل جنگل و منابع طبیعی خاص شهرستان قرار گرفته اند تاکید کرد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *