استانی 19 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تلف شدن ۷۰ راس گوسفند و ۶ راس گاو در روستای ینگجه + عکس

به گزارش خبرنگار آوای ورزقان ۷۰ راس گوسفند و ۶ راس گاو در روستای ینگجه به طرز عجیبی تلف شدن، با بررسی های خبرنگار آوای ورزقان متاسفانه باخبر شدیم احشام ( گوسفند و گاو) یکی از اهالی روستای ینگجه در بخش خاروانا در شهرستان ورزقان به طرز عجیبی تلف می شوند.

این اتفاق نادر که از اوایل فصل بهار شروع می شود، ۷۰ راس گوسفند و ۶ راس گاو تلف شده و به دامدار بد شانس ینگجه‌ای خسارت های زیادی وارد می کنند

این دامدار که محبوب نام دارد هر روز با مرگ چندین راس گوسفند خود روبرو می شود، بلافاصله دامپزشکی را در جریان می گذارد، تیم دامپزشکی بعد از بررسی های گسترده‌ای که انجام می دهند ابتلا گوسفندان به بیماری انتروتوکسمی را حتمی می دانند و به دامدار جهت درمان گوسفندان راهنمایی های لازم انجام می شود. اما در غفلت و سرسری گرفتن موضوع باعث می شود در طرف مقابل همچنان جان گوسفندان هر روز گرفته شود.

نصیب پسر محبوب می گوید: ما که شاهد از بین رفتن بخش عظیمی از سرمایه امان بودیم و هر روز خسارت های زیادی متحمل می شدیم ، ۵ راس گوسفند زنده مانده خود را به فروش رساندیم و با پول حاصل از فروش گوسفند گاو خریداری کردیم

اما ماجرا تمام نمی شود و ادامه پیدا می کند، گوساله های گاو ها نیز یکی پس از دیگری تلف می شوند و در عرض چند روز ۶ راس گاو نیز از بین می روند.

نصیب پسر آقا محبوب به خبرنگار آوای ورزقان گفت: از همه جا ناامید شده بودیم و به همه جا شک می کردیم که به یاد مار گیر ها افتادیم که این احتمال وجود دارد که احشام توسط نیش مار های سمی تلف شده باشند.

نصیب در ادامه گفت: امروز مارگیرها که آمدند، توانستند از طویله ۳ مار نسبتا بزرگ بگیرند تا این معما برای ما تا حدودی حل شود.

وی گفت: در عرض سه ماه ۷۰ راس گوسفند و ۶ راس گاو که تنها سرمایه پدرم بود به کلی نابود و از دست دادیم و خسارت مالی زیادی به پدرم وارد شد که انتظار داریم جهاد کشاورزی و مسئولان دلسوز از دستمان بگیرند

دکتر حسن زاده رئیس دامپزشکی شهرستان ورزقان نیز در این مورد گفت: بعد از اطلاع از این موضوع، نیروهای دامپزشکی فورا به محل اعزام شدند که پس از بررسی های گسترده و حضور یک تیم از دامپزشکی استان گزش در تلف شدن گاوها برای ما حتمی شد

حسن زاده گفت: متاسفانه دامدار به راهنمایی نیروهای دامپزشکی جهت کنترل بیماری انتروتوکسمی عمل نکرده و موجب تلف شدند گوسفندان شد.

با نگاه کلی به این موضوع به این نتیجه می رسیم که آقا محبوب پس از بی توجهی به نظرات دامپزشکی و تلف شدن تعداد زیادی گوسفند به نگهداری گاو ها امیدوار می شود که متاسفانه در این جا هم شانس با دامدار همراه نیست و هر شش راس گاو را به علت گزش به احتمال زیاد مار گزیدگی از دست می دهد.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که شرایط مختلف باعث شده این دامدار ینگجه‌ای دچار بحران و زیان مالی شود که انتظار می رود مسئولان استانی و شهرستانی محبوب آقا را در جهت خرید گوسفند و گاو که تنها منبع درآمد خانواده وی بود را یاری کنند .

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *