استانی 05 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اولین و مهم‌ترین آسیب نظام اسلامی در همه دوره‌ها وجود خواص بی‌بصیرت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای ورزقان حجت الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمد امام جمعه شهرستان ورزقان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به جلسه مسئولان ستاد بزرگداشت و خانواده سردار شهید سلیمانی با رهبر معظم انقلاب ، اظهار داشت: تشکیل جلسه ستاد، در محضر رهبر انقلاب اسلامی برای بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی حکایت از شخصیت ویژه و منحصربفرد شهید سلیمانی و عنایت ویژه ایشان به او و همچنین اهمیت موضوع مقاومت اسلامی و جهاد و ایثار و توجه به اهمیت جایگاه سپاه بدون مرز قدس و در نتیجه اهتمام ویژه حضرت آقا به «گفتمان مقاومت»به عنوان یک گفتمان اثربخش و راهگشا در مقابل گفتمان مذاکره است.

امام جمعه ورزقان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با بیان اینکه گفتمان مقاومت بر گفتمان مذاکره برتری دارد و اینکه گفتمان مقاومت نجات دهنده نظام است، افزود: مقاومت هم در جبهه ی سخت و هم در جبهه ی نرم فرهنگی و اقتصادی (اقتصاد مقاومتی) مشکلات را حل خواهد کرد چرا که در جبهه سخت ، مقاومت نظام را نجات میدهد نه مذاکره.

وی با بیان اینکه امام انقلاب ما سفارش کرده است که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد ، اظهار داشت: شاخص برای ما ولایت فقیه می باشد که ایشان ، گفتمان مقاومت را اثربخش و راهگشا در مقابل گفتمان مذاکره عنوان کرده اند.

حجت الاسلام پورمحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لایحه بودجه سال آینده گفت: اولین بودجه قرن ۱۵ و آخرین سند مالی دولت در ۱۲ آذر بعنوان بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شده است که انتظار داریم مجلس انقلابی به دقت مطالعه کند تا اشکالات بودجه ۱۴۰۰ به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی در بودجه ۱۴۰۰ ضروری است ، گفت: برخلاف ادعای دولت که وابستگی به نفت را ۲۳ درصد نشان می دهد و اینکه نسبت به سال قبل هیچ کاهشی نداشته است این در حالی است که وابستگی به نفت ۴۱ درصد بوده است و این ظلم بزرگی به نظام می باشد که باید دولت و مجلس دست به دست هم داده و بودجه سال ۱۴۰۰ را در شان گام دوم و تراز گام دوم انقلاب نوشته و حدالامکان وابستگی به نفت در ۲۳ درصد باقی بماند.

خطیب جمعه ورزقان یکی از مهمترین ایرادات وارد بر بودجه تقدیمی دولت را بی توجهی به رونق تولید عنوان کرد و گفت: ۱۷ سال است رهبر انقلاب تاکید بر مسائل اقتصادی دارند که انتظار داریم دولت تدبیر با هماهنگی مجلس انقلابی بودجه سال آینده ، طوری نوشته شود که تولید ملی رونق پیدا کند تا مبادا با ورود کالاهای خارجی منجر به تعطیلی کارخانجات داخلی باشیم.

وی ادامه داد: بنده بعنوان خطیب جمعه و به نمایندگی از طرف ائمه جمعه و امت اسلامی شهرستان از دولت محترم و مجلس انقلابی درخواست دارم در تراز گام دوم انقلاب و در مسیر رونق تولید و کاهش وابستگی به نفت بودجه ای تعریف شود تا شاهد رشد اقتصادی و استقلال اقتصادی باشیم.

پورمحمد با اشاره به در پیش بودن ۹ دی، روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت تصریح کرد: روز نهم دی، روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت و روز ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی و روزی است که تمام نقشه‌های دشمنان انقلاب بر باد رفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و پیچیدگی های قیام آنحضرت اشاره کرد و گفت: در مقطع زمانی یعنی از رحلت پیامبر(ص) تا شهادت حضرت فاطمه (س) نه تنها سخت ترین روزهای آنحضرت بوده بلکه سخت ترین ایام مقاطع حیاتی ائمه معصومین(ع) نیز تلقی می گردد که شاید هیچ مقطعی از مقاطع ائمه معصومین(ع) همانند این مقطع زمانی حضرت زهرا(س) سخت نبوده است.

ایشان به پیچیدگی های این مقطع و تقابل دوجریان (غدیر) و (سقیفه) پرداخت و افزود: این دو جریان حق و باطل که به صورت (جریان غدیر و امامت) و (جریان سقیفه و خلافت) تبلور یافته بود بخاطر سه عامل بود ، یکی از عوامل این بود که در اثر اختناق و خفقان که در بین امت اسلامی بعد از پیامبر(ص) ایجاد شد جریان غدیر انحراف پیدا کرد در سقیفه امامت تبدیل به خلافت شد و این باعث شکسته شدن عظمت امامت شد که حضرت فاطمه (س) در این مورد در بین مردم خطبه خوانده و از حق و امامت دفاع کرد و خلافت و سقیفه را محکوم کرد.

ایشان ادامه داد: عامل دیگر تقابل دو جریان غدیر و سقیفه بی بصیرتی و سکوت معنادار خواص در مقابل کودتای سقیفه و خلافت بود که به فرمایش حضرت علی (ع) در خطبه (شقشقیه) فتنه کوری بوجود آوردند که مردم در تشخیص حق و باطل به شک افتاده بودند.

پورمحمد بیان کرد: عامل سوم این جریان ماموریت الهی امیرالمومنین(ع) در خصوص صبر و سکوت بود که حضرت علی (ع) بدلیل مصلحت و حفظ اصل نظام صبر و سکوت پیشه کرد.

 

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *