استانی 23 تیر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اوباشدانلئق با طعم فرزاد جمشیدی/چرا نکات مثبت روزهای اول تعدیل یافت؟

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج ،در دوره ی مدیریتی جدید با نگاهی کوتاه به برنامه های امسال شبکه سهند، ویژه ی ماه مبارک رمضان، شاید تنها برنامه ای که از نگاه مخاطبان، با رویکرد و قالب نو و البته شاید تقلید محور از شبکه ی یک به روی آنتن رفت، برنامه ی اوباشدانلئق با سبک و سیاقی جدید بود.

چند سالی است که برنامه ی سحری شبکه ی سهند، با آیتم ها و برنامه های تکراری همچون، چینش چند دعا در کنار همدیگر، مناجات،سخنرانی کوتاه و بیان احکام از زبان کارشناسان دینی در آنتن صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی دیده می شد. این موضوع باعث شده بود که مخاطبان شبکه ی سهند به سمت برنامه ی جذاب و پرمحتوایی با اجرای فرزاد جمشیدی و  سلطانی، سوق داده شوند.

با تدوین برنامه ای با سبک محتوایی جدید و زنده در اوباشدانلئق امسال، درصد قابل توجهی از مخاطبان، به سمت شبکه سهند بازگشتند. اجرای این برنامه یکی از متغیرات شبکه ی سهند به نظر می رسد. هادی خادم حسینی مجری برنامه ی سلسبیل اذان ظهر، به اوباشدانلئق آمده است. با این تفاوت که خود، نویسنده ی برنامه هم می باشد. نکته ی قابل توجهی که ذهن مخاطبان را به خود مشغول ساخته، شیوه ی اجرا و پیام رسانی فکری اوست که فارغ از حواشی طرح شده، سبک اجرای فرزاد جمشیدی را در دل ها تداعی می کند.

آنچه که به نظر می رسد، اینست که اوباشدانلئق روزهای اول با اوباشدانلئق روزهای آخر ماه مبارک، متفاوت بوده و تعدیل یافته است. طوری که به سبک سال های گذشته نزدیک تر شده و مخاطبان را با سوالات متعددی مواجه کرده است. اعلام متفاوت و زیبای زمان باقی مانده تا اذان صبح یکی از ویژگی های جدید اوباشدانلئق بود که ذهن مخاطب را از اختصاص دقایق باقی مانده به خوردن و آشامیدن به سمت لحظات سحر و مناجات و دعای سحر سوق میداد. اما پس از گذشت چند روز، این سبک تعطیل شد و مجری برنامه تنها به اعلام وقت باقی مانده  بسنده کرد. تعدیل شیوه ی اجرا از سبک فرزاد جمشیدی به سبک عادی هم یکی از تغییرات مجری برنامه نسبت به روزهای اول به نظر می رسد.

نظر نگارنده براینست که به لحاظ فنی و تاثیر گذاری معنوی، سخن کوتاه با مضامین اخلاقی، موثرتر از بیان احکام شرعی خواهد بود، و این نکته در روز اول به خوبی دیده شد. احکام شرعی با آیتم گرافیکی بسیار کوتاه در اختیار مخاطبان قرار می گرفت، اما بعد از چند روز باز هم آیتم سخنرانی بیان احکام شرعی، به آنتن اوباشدانلئق بازگشت. استفاده از آیتم های آرشیوی و تکراری، حتی در مناجات و بحث های اخلاقی هم موضوع مورد نقد این برنامه تلقی می شود.

قرائت پیامک های معنوی و رساندن التماس دعای مخاطبان به دعای جمعی، هدف دار بودن و اختصاص هر روز به یک موضوع خاص، از جمله ویژگی های مثبت اوباشدانلئق امسال می باشد که موجب حفظ مخاطبان شبکه سهند شده است. البته قیاس و سنجش اوباشدانلئق شبکه ی سهند با برنامه ی سحری شبکه ی یک قطعا جمع بندی نادرستی خواهد بود زیرا که اجرا و کیفیت برنامه ی سحری شبکه اول، نسبت به سال گذشته از پیشرفت چشمگیری برخوردار بوده است.

اوباشدانلئق امسال، قدم مناسبی در جهت ترویج فرهنگ دینی به شمار می رود، طوری که تداوم، کیفی تر و بومی تر کردن اوباشدانلئق، تاثیر بسزایی در افکار عمومی استان آذربایجان شرقی خواهد گذاشت.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *