استانی 07 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

برخورد با تخلفات حادثه ساز در اولویت پلیس راهور قرار دارد/ کمترین راننده مست در آذربایجان شرقی

آوای ورزقان:برخورد با تخلفات حادثه ساز در اولویت پلیس راهور قرار دارد/ کمترین راننده مست در آذربایجان شرقی

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، سرهنگ ناصر میکائیلی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با تاکید بر اینکه اولویت کاری پلیس راهور تمرکز بر فرهنگ سازی و آموزش راهنمایی و رانندگی و قوانین ترافیک شهری به مردم است، اظهار کرد: با ارتقای فرهنگ ترافیک و برقراری نظم و امنیت عبور و مرور در راستای کاهش تصادفات، شاهد کاهش ۳۰ درصدی تلفات سوانح رانندگی در ۹ ماهه سال جاری در مقایسه با ۹ ماهه سال ۹۲ بودیم.

تردد ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه در تبریز

وی با اشاره به اینکه در ۱۹ شهر استان اداره راهنمایی رانندگی ثابت داریم، خاطرنشان کرد:  ۹۹۰ هزار وسایل نقلیه در استان و ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه در تبریز تردد می کند و ۱۰۰ متورسیکلت در استان تردد می کند.

وی با بیان اینکه با تعامل سازنده ای با سازمان های متولی ترافیک و طبق منویات رهبری توانستیم در ۴ سال متوالی از سال ۹۰، تلفات سوانح رانندگی را کاهش دهیم، گفت: از سال ۹۰ تا ۹۱، تلفات سوانح رانندگی  درون شهری ۲۰ درصد، در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۰، ۲۷ درصد کاهش یافته است.

رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی با اشاره به عامل اصلی تخلفات اعلام کرد: بیشترین علت تخلفات رانندگی در ۹ ماهه  سال جاری عدم توجه رانندگان به جلو، در داخل شهرها با ۴۰ درصد اولین عامل تصادفات را به خود اختصاص داده است و عدم رعایت حق تقدم عامل دوم تصادفات العامم شده است.

وی  با تاکید بر اینکه برخورد با تخلفات حادثه ساز در اولویت پلیس راهور قرار دارد، خاطرنشان کرد: عابرین پیاده با ۵۰ درصد بیشترین متوفیان در ۹ ماه سال جاری بودند و در ۹ ماهه سال جاری، با ۲۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه متور سیکلت برخورد کردیم.

وی با اشاره به اینکه تنها با اعمال قانون با تخلفات رانندگی برخورد نمی کنیم، اظهار کرد: با فرهنگ سازی و ارایه آموزش های لازم به مردم توانسته ایم فرهنگ ترافیک شهری را در بین مردم ارتقا بخشیم و همچنین اموزش قوانین راهنمایی و رانندگی را به بطن مدارس انتقال داده ایم و در سطح شهر با ناهنجاری های اجتماعی چون آلودگی صوتی، سگ گردانی و کاروان های عروسی که ترافیک ایجاد می کردندف برخورد کردیم.
 

آذربایجان شرقی در مقایسه با سایر استان های کشور کمترین راننده مست را دارد

میکائیلی گفت: استان اذربایجان شرقی کمترین راننده مست را دارد و در مقایسه با سایر استان های کشور، رانندگان این استان کمتر به این تخلف دچار شده اند.

فعالیت گشت نامحسوس پلیس راهور در استان

وی با اشاره به اینکه بعد از تهران نخستین استانی هستیم که  همایش همیاران پلیس را در استان برگزار کردیم، گفت: بعد از تهران، در اذربایجان شرقی نیز پشت نامحسوس مستقر شده است و همچنین در استان دژبانی احداث کردیم و قرارگاه ساماندهی اقدامات ترافیکی را در استان تشکیل دادیم و مقرر شده است که مرکز شماره گذاری دوم تبریز در نیمه اول سال آینده افتتاح شود و اموزشگاه رانندگی پایه یکم در تبریز و مرند احداث می کنیم.

رتبه نخست کشوری پلیس راهور اذربایجان شرقی در کاهش تخلفات رانندگی سال ۹۳

وی با بیان اینکه اولویت پلیس راهور استفاده از فناوری های نوینی چون دوربین های ثبت تخلف است، تاکید کرد: میزان اعمال قانون با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است، با این حالپلیس راهور آذربایجان شرقی رتبه نخست کشوری را در کاهش تخلفات رانندگی در سال ۹۳ به خود اختصاص داده است و پلیس راهور جهت تسریع رسیدگی به تصادفات، گشت های متوری خود را افزایش داده است و بازرسان نامحسوس جذب می کند.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه  مکانیسم  پلیس راهور در پیش بینی تخلفات رانندگان طبق افزایش  ۳۵ درصدی درآمد دولت از تخلفات رانندگی چگونه است، اظهار کرد: اعمال قانون و افزایش برخورد با تخلفاتی خواهد بود که حادثه ساز هستند و میزان جریمه تخلفات حادثه ساز در مقایسه با سایر تخلفات بیشتر خواهد بود و با تناسب تخلفات رانندگی اعامل قانون می کنیم.

رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی با بیان اینکه ترافیک شهری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکرده است، گفت:  با همکاری شهرداری درصدد به حداقل رساندن ترافیک شهری هستیم و ترافیک شهری در مقایسه با سال های گذشته کاهش یافته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پلیس راهور استان رتبه نخست کشوری را در بحث رضایت مندی شهروندان به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه سال جاری، ۱۰ هزار و ۴۲۱ خودرو فاقد معاینه فنی برخورد کردیم، خاطرنشان کرد: با ۶۲۴ دستگاه خودروی دودزا برخورد کردیم.

میکائیلی با بیان اینکه از سال ۸۴ موضوع ترافیک شهر تبریز مراحل خود را طی کرده اس و طرح ترافیک شهر تبریز یکی از مطالبات پلیس راهور و مردم می باشد، اعلام کرد: اگر زیرساخت های طرح ترافیک شهری آماده باشد، پلیس راهور برای همکاری اعلام امادگی می کند.

تردد ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در تبریز

وی گفت: سه هزار و ۵۰۰ الی ۴ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در تبریز تردد می کند و  برای حل مشکل فرسودگی ناوگان، یکصد دستگاه خردیداری شده است.

وی اعلام کرد: در ۹ ماهه سال جاری یک هزار و ۲۸ دستگاه خودرو به علت جریمه بالای ۱۰ میلیون ریالی توقیف شده است و انها را اعمال به پرداخت جریمه کرده ایم.

وی در خصوص برنامه های  کنترل و امنیت عبور و مرور پلیس راهور در زمستان سال جاری خاطرنشان کرد: برای زمستان سال جاری، پلیس راهور، طرح همایش زمسانی را از نیمه دوم آذرماه سال جاری آغاز کرده است و ۱۲۵ تیم خودرویی برای کنترل و برقراری امنیت عبور و مرور مستقرر شده است.

رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی در خاتمه تاکید کرد: در ۹ ماهه سال جاری، ۵۰ مورد از شهرداری های مختلف استان را در بحث قصور سازمان های استان در تصادفات متخلف اعلام کردیم.

گفتنی است سامانه تلفنی پلیس راهور، ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ می باشد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *