استانی 03 مرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چرا در راه‌اندازی صنایع پایین دستی مس عاجز مانده‌ایم؟/ میزان مداخله دولت در عرصه اقتصادی باید شفاف باشد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، داود بهبودی ظهر امروز در نشستی با مسئولین سازمان تامین اجتماعی، این اداره کل را از نهادی موثر در توسعه‌ی جامعه دانست و اظهار داشت: ۸۰ سالی می‌شود که دنیا با ادبیات توسعه حرکت می‌کند و این روند بعد از جنگ جهانی دوم شتاب گرفته است، در این عرصه تاکید ما بر روی توسعه‌ی اقتصادی بوده که در آن نیز موفق نشده‌ایم و چالش‌های فعلی این ادعا را تصدیق می‌کند.

وی افزود: رهبر انقلاب با تیزبینی سال ۹۵ را اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده‌اند و ما مجبوریم آن را اجرا کنیم؛ اقتصاد مقاومتی یک موجود منجمد نیست و اصلی‌ترین ویژگی‌ آن ایستادگی در مقابل تهدیدات است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی دقیقا منطبق بر ویژگی‌های اقتصادهای موفق و پیشرفته دنیا است، اذعان داشت: اقتصاد مقاومتی همچنین بر بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی، فرهنگ‌سازی، ارتقاء تولید ملی و ارتقاء عدالت اجتماعی که جزو ماموریت‌های نهاد تامین اجتماعی به شمار می‌رود، تاکید دارد.

وی عنوان کرد: وزن صادرات نفت ما بالغ بر ۲ درصد دنیا است و به دلیل وابستگی به ارز و نفت دچار مشکل هستیم؛ بار اقتصاد ما کج و حرکت آن لاک‌پشتی است که این بار کج معلوم نیست به منزل برسد.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی توضیح داد: چنانچه رشد اقتصادی ما هشت درصد باشد تنها به ۵۰ درصد برنامه چشم‌انداز رسیده‌ایم و معتقدم حاکمیت شامل دولت، مجلس و دستگاه قضایی در این زمینه مقصر بوده است؛ یک درصد مس دنیا یعنی یک سوم مس کشور در استان آذربایجان‌شرقی است ولی در مرحله استخراج و راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی آن پیش نرفته‌ایم که تحقق این امور سرمایه‌گذاری‌های کلانی را می‌طلبد.

وی در پایان بیان کرد: در این جامعه توسعه یافته باید میزان مداخله دولت در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی شفاف باشد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *