استانی 30 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اختراعی با هزینه ۱۵ هزار تومان و کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب / طرحی که هنوز هم دولت از آن بی خبر است!

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج؛حیدرعلی عیوض زاده کیهان متولد ۱۳۳۲، مردی است که با ۹ کلاس سواد و دانش ذهنی خود توانسته ۱۸ اختراع را به ثبت ملی برساند و با اختراعات خود، مشکلات صنایع آب را رفع کند و در ارز آوری برای کشور نقش موثری ایفا کرده است.

وی که  ۱۸ مورد اختراع ثبت و همه را بدون حمایت دولت و دیگران کاربردی کرده است، اکنون برای صرفه جویی در مصرف آب و حل بحران آب کشور، اختراع کاهنده آب را به ثبت رسانده است.

وی در گفتگو با خبرنگار آناج در خصوص این اختراعش گفت: طبق اصولی کافی، هر کسی بتواند با دانش خود به مردم خیر برساند، ثوابی برابر با ۷۰ شب و روز برای آن شخص از جانب خدا تعیین می شود.

مخترع تبریزی اعلام کرد: انگیزه خدمت به خلق باعث شده که به کار اختراعات روی بیاورم چرا که یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز روی خدمت خالصانه به مردم بوده است.

وی با بیان اینکه بنده با ۶۱ سال سن انگیزه رسیدن به اهدافی که رهبر تعیین کرده را در خود میپرورانم، گفت:برای تحقق اقتصاد مقاومتی و مبارزه با تحریم جهان غرب علیه ایران و توسعه اقتصاد کشور وارد عرصه اختراعات شده ام و برای خود تکلیف می دانم که به عنوان یک ایرانی برای ملت و کشورم تا زمانی که جان در بدن دارم خدمت کنم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی اخیر در کشور و تاکید آقای وزیر و رییس جمهور برای صرفه جویی آب در کشور، طرح “کاهنده مصرف آب به میزان ۵۰ درصد  هیدرووکیوم” را که چهار سال گذشته جهت کاهش مصرف آب در ایران به ثبت اختراع رسانده بودم، عملیاتی کردم.

عیوض زاده کیهان اعلام کرد: چند ماه اخیر زمانی که کشور در وضعیت بحران آبی به سر می برد، آقای وزیر هشدار دادند که مردم برای مقابله با بحران آب در کشور، ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند، با این حال طرحی را که بنده اختراع کرده ام می تواند ۵۰ درصد مصرف آب مردم کاهش دهد.

وی با بیان اینکه این طرح هدیه ای به دولت و مردم ایران است، افزود: این طرح قابل استفاده در صنایع، کارخانجات و خانه ها می باشد.

وی گفت: با اجرای این طرح جدید در ایستگاه های پمپاژ بین راهی انتقال آب، از ایجاد مخزن بتنی آب بی نیاز بوده و باعث صرفه جویی قابل توجه در زمان و هزینه اجرای پروژه می گردد.

مخترع ۱۸ طرح صنعت آب در خصوص مزایای اقتصادی و فنی این طرح تشریح کرد: این طرح امکان نصب پمپ شناور به جایگزینی پمپ سانتریفوژ، کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق، جلوگیری از هدر رفت آب در مقایسه با پمپ سانتریفیوژ را فراهم می کند.

وی افزود: در این طرح مشکل هواکشیدن مثل پمپ سانتریفیوژ وجود ندارد، امکان کارکرد ۲۴ ساعته و بی وقفه دارد.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد این طرح به گونه ای است که یک لیتر آب را با افزودن اکسیژن به صورت مجازی، دو برابر می کند و مصرف کننده با مشاهده حجم دو برابری آب، فشار آب را کم می کند و بنابراین مصرف آب کاهش می یابد.

عیوض زاده کیهان با اشاره به اینکه این اختراع از سوی آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تایید شده است، گفت: شرکت اب و فاضلاب آذربایجان شرقی بعد از آزمایش این طرح، گواهی  مجوز برای تاییدیه آن صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه از این طرح صد نمونه ساخته شده است، اعلام کرد: از سوی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با این طرح در نمایشگاه هفته پژوهش تهران و جشنوراه توانمندی های آب و فاضلاب شرکت کردم.

وی با بیان اینکه اکثر مسوولان ارشد کشوری و استانی در بازدید از غرفه بنده در نمایشگاه هفته پژوهش، این عقیده را داشتند که این پروژه، طرحی ملی است که باید از آن حمایت شود، اظهار کرد: برای نمونه سازی این طرح، تاکنون ۷۰ میلیون تومان هزینه کرده ام و برای افزایش تولیدات، فقط سرمایه در گردش نیازمند هستیم.

مخترع تبریزی با بیان اینکه آب و فاضلاب و متولیان صنعت آب این طرح را به مردم معرفی کنند، اعلام کرد: کارشناسان صنعت آب زمانی که این اختراع را بررسی کردند، اعلام کردند که این اختراع شما معجزه ای برای صنعت آب محسوب می شود.

وی در خصوص قیمت فروش این طرح برای مردم خاطرنشان کرد: این طرح با چهار مدل مصرفی با هزینه ۱۵ هزار تومان برای کاهش هزینه های مصرف آب و صرفه جویی مصرف آب می تواند در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی در خصوص سایر مزایای این طرح متذکر شد: این طرح علاوه بر کاهندگی مصرف آب، ۱۲ مورد مزایای علمی برای مصرف کننده دارد، حین مصرف آب زمانی که این کاهنده به شیرآب متصل است، با افزودن اکسیژه به آب، آب شرب را گوارا می کند و همچنین اکسیژن موجود در آب، پوست را نرم و لطیف می کند و قدرت شویندگی آب را بالا می برد.

طرحی که دولت از اجرا شدن آن بی خبر بود و هست

عیوض زاده کیهان با اشاره به اجرای طرحی دیگر در روستای دریان شبستر در ۱۵ سال اخیر، گفت: پانزده سال پیش زمانی که اکثر قنات های روستای دریان به دلیل خشکسالی از بین رفته بودند و تنها چهار قنات این روستا آب  داشت و مردم دچار بحران آب شرب بودند و با گذاشتن پمپی در قنات این روستا در فصل زمستان، آب های سطحی را به سفره های زیرزمینی قنات ها پمپاژ کردیم و با این اقدام سفره های آب فعال شد و آب به قنات نفوذ کرد و قناتی که متروکه بودند دوباره احیا شدند هنوز که هنوز است دولت  از اجرایی شدن چنین طرحی بی خبر است.

وی با بیان اینکه در ایران ۳۰ هزار قنات از بین رفته است، گفت: با این روش می توانیم اکثر قنات های متروکه کشور را احیا کنیم.

وی همچنین در خصوص تعامل دانشگاه با صنعت گفت: برای اینکه اخرتاعات و تجربیاتصنعتگران عقیم نشود، نیاز است که برای حل معضلات و توسعه کشورف دانشگاه ها و مراکز علمی با صنعتگران تعاملی سازنده برقرار کنند و اگر ارتباطی بین صنعت و دانشگاه ها ایجاد نشود، تنها کسی که بیشترمتحمل ضرر و زیان می شود، دولت و مسوولان هستند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *