بازنشری 19 فروردین 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

گسترش فولاد – راه‌ آهن؛ شاگردان کمالوند با لوکوموتیو در مسیر کسب سهمیه

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال فردا جمعه با برگزاری ۴ دیدار در شهرهای مختلف کشورمان آغاز می‌شود که در یکی از این دیدارها تیم گسترش فولاد تبریز از ساعت ۱۷ در ورزشگاه اختصاصی خود – بنیان دیزل – به مصاف راه آهن می‌رود.

گروه داوری

سیدرضا مهدوی – مجید ویشگاهی – حسن انتظاری – کمیل غلامی – ناظر: علیرضا یزدانی

شاگردان کمالوند به دنبال حرکت روی ریل صعودی

گسترش فولاد تبریز در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بازهم در خانه میزبان حریف خود خواهد بود. آنها که در هفته گذشته و در یک روز رویایی مهمان مدعی‌شان ذوب آهن اصفهان را با شکست بدرقه کردند، اکنون در اندیشه دومین برد پیاپی و رسیدن به رده‌های بالایی جدول لیگ برتر هستند.

در سمت مقابل راه آهن پس از شکست خانگی برابر نفت تهران به این دیدار می‌آیدلوکوموتیورانان با این شکست سومین باخت متوالی خود را تجربه کردند تا با این روند یکی از کاندیداهای سقوط به دسته پایین‌تر باشند.

گرچه این دیدار روی کاغذ برای شاگردان کمالوند دیدار آسانی تلقی می‌شود اما قطعا دست کم گرفتن تیم حریف می‌تواند تبعات بزرگی برای تبریزی‌ها داشته باشد بخصوص اینکه راه آهن برای فرار از سقوط دست و پا می‌زند و خود را به آب و آتش خواهد زد تا از این بازی خارج از خانه امتیاز کسب کند.

در جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال، گسترش فولاد پیش از این بازی با ۳۴ امتیاز مکان هشتم را در اختیار دارد و راه آهن نیز با ۱۸ امتیاز – تقریبا نصف امتیازات تیم حریف – در رده پانزدهم قرار گرفته است.

روند صد در صد پیروزی گسترش فولاد در خانه

گسترش فولاد با اینکه در بازی‌های خارج از خانه نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال توفیق چندانی نداشته اما در خانه موفق‌تر عمل کرده است. اگر بازی با سایپا را سوا کنیم آنها در بقیه دیدارهای خانگی خود حریفان را دست خالی روانه خانه‌های خود کرده‌اند.

این روند نشان می‌دهد شاگردان کمالوند روی امتیازات بازی‌های خانگی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و نمی‌خواهند به راحتی در خانه امتیاز از دست بدهند.

آبی و زردپوشان از ۹ بازی نیم فصل دوم صاحب ۱۳ امتیاز هستند و عملکردشان حتی بهتر از تیم‌های استقلال خوزستان، ذوب آهن و سایپا بوده است که اکنون در جدول بالاتر از این تیم قرار دارند.

برعکس تیم گسترش فولاد، راه آهن در نیم فصل دوم با کسب ۷ امتیاز از ۹ بازی یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های لیگ برتر بوده است و تنها تیم‌های ملوان و استقلال اهواز هستند که با ۶ امتیاز پایین‌تر از این تیم قرار دارند.

شاگردان توپالیدیس در این بازی‌ها تنها موفق به کسب یک برد شده‌اند که آن هم در هفته نوزدهم در خانه صبا رقم خورد؛ آماری بسیار ضعیف که منجر به تداوم حضور زردپوشان در بین فانوس به دستان لیگ شده است.

عملکرد کلی دو تیم در آستانه دیدار فردا:

گسترش فولاد تبریز:

عملکرد کلی فصل: ۹ برد – ۷ مساوی – ۸ باخت؛ ۲۸ گل زده – ۲۱ گل خورده؛ بهترین گلزن: محمد ابراهیمی با ۸ گل زده

عملکرد در خانه: انجام ۱۲ بازی با ۷ برد، ۳ مساوی و ۲ باخت؛ مجموع ۲۴ امتیاز

راه آهن:

عملکرد کلی فصل: ۳ برد- ۹ مساوی – ۱۲ باخت؛ ۱۵ گل زده – ۲۶ گل خورده؛ بهترین گلزن: غلام عباس آشوبی با ۳ گل زده

عملکرد در خارج از خانه: ۱۲ بازی با یک برد، ۵ مساوی و ۶ باخت؛ مجموع ۶ امتیاز

آمار تقابل دو تیم در لیگ برتر:

تیم‌های گسترش فولاد تبریز و راه آهن ۵ بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف هم رفته اند که در این دیدارها ۳ برد برای گسترش فولاد، یک برد برای راه آهن و یک نتیجه تساوی به ثبت رسیده است.

نتایج کامل جدال‌های رو در روی این دو تیم به شرح زیر است:

* راه آهن ۱ – ۲ گسترش فولاد

* گسترش فولاد ۵ – ۱ راه آهن

* گسترش فولاد ۲ – ۰ راه آهن

* راه آهن ۱ – ۰ گسترش فولاد

* راه آهن ۰ – ۰ گسترش فولاد

در ۵ تقابل دو تیم در لیگ برتر در مجموع ۱۲ بار توپ از خط دروازه ها عبور کرده که سهم تبریزی ها ۹ گل بوده و راه آهن تنها ۳ بار موفق به گشودن دروازه گسترش فولاد شده است.

نکته مهم این دیدارها برتری گسترش فولاد بر راه آهن در خانه است. آبی و زردپوشان در دو دیدار قبلی خود برابر لوکوموتیورانان که در خانه برگزار کرده‌اند، پیروز میدان بوده و ۳ امتیاز را در تبریز حفظ کرده‌اند.

حال بایستی منتظر ماند و دید که آیا این اتفاق برای سومین بار نیز رخ می‌دهد و شاگردان کمالوند می‌توانند در برتری خانگی بر حریف خود هت‌تریک کنند یا خیر؟

محرومان و مصدومان گسترش فولاد و راه آهن

تنها محروم این دیدار فراز کمالوند سرمربی تیم گسترش فولاد است که به دلیل اخراج در بازی با ذوب آهن قادر به همراهی تیم خود در این بازی نیست.

در خصوص مصدومان دو تیم نیز گفتنی است؛ محمد نصرتی مدافع با تجربه و کهنه کار تیم گسترش فولاد که به علت آسیب دیدگی به مدت چند ماه از میادین دور خواهد بود، غائب بزرگ این بازی است.

ترکیب احتمالی:

گسترش فولاد تبریز: گئورگی گئورگیف (داود نوشی صوفیانی)، مرتضی اسدی، سید محسن حسینی، مصطفی اکرامی، سید امید نظامی پور، مگنو باتیستا، لئوناردو پیمنتا، داریوش شجاعیان، شهرام گودرزی، محمد ابراهیمی و محمدامین درویشی.

سرمربی: فراز کمالوند

راه آهن: محسن فروزان، ابراهیم کریمی، فرشاد فرجی، مهران موسوی، حمیدرضا دیوسالار، بهادر عبدی، مهدی حنیفی، سیدمجید حسینی، حامد زمانی، مهرداد محمدی و محمدرضا سلیمانی.

سرمربی: توپالیدیس

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *