حوادث 24 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نجات جان مادر باردار از مرگ حتمی در برف و کولاک

آوای ورزقان:نجات جان مادر باردار از مرگ حتمی در برف و کولاک

به گزارش آوای ورزقان حبیب حسینقلی‌زاده دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با فارس افزود: متاسفانه این مادر باردار به دلیل سقط جنین دچار خونریزی شدید شده و در نهایت اوایل بامداد خانواده وی با اورژانس هریس تماس گرفته و درخواست کمک می‌کنند که با اعزام آمبولانس اورژانس «سرند» به محل سکونت این مادر اقدام می‌شود.

وی با اشاره به نرسیدن این اکیپ امدادی به محل مورد نظر به دلیل گرفتار شدن در گل و لای مسیر اظهار کرد: در این وضعیت از هلال‌احمر کمک گرفته می‌شود و بیمار از محل سکونت خود با اکیپ‌های امدادی اورژانس در “خواجه” تحویل داده می‌شود.

حسینقلی‌زاده از رضایت‌بخش بودن حال مادر و نجات وی از مرگ حتمی خبر داد و اضافه کرد: اورژانس “خواجه” با انجام اقدامات پیش بیمارستانی،‌ بیمار را به بیمارستان ۲۹ بهمن انتقال می‌دهند که خوشبختانه حال این مادر خوب است.

این مقام مسئول در حوزه بهداشت و درمان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر کمبودهای موجود به خصوص در بخش آمبولانسی تصریح کرد: متاسفانه آمبولانس‌های اورژانس استان یک دیفرانسیل بوده و در جاده‌های یخی و گل و لای کارآیی لازم را ندارند و حتی در مواقعی جان خود امدادگران با این نوع خودروهای بیمارستانی به خطر می‌افتد.

به گفته وی، این کمبود به خصوص در اتوبان تبریز ـ زنجان مشکلات متعددی را در حوادث و سوانح برای اکیپ‌های امدادی اورژانس به وجود می‌آورد.

حسینقلی‌زاده با تاکید به تلاش برای استفاده از آمبولانس‌های مناسب که به دلیل کوهستانی بودن استان از ضروریات است، گفت: از تهران درخواست آمبولانس‌های مجهز و مناسب منطقه صورت گرفته ولی متاسفانه تاکنون جوابی به این درخواست داده نشده است.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *